Raskite programėlių vadovus ir naudingą medžiagą, kad jūsų kelionė su elektromobiliu būtų sklandesnė.
Eleport paskyrą užregistruoti paprasta – Baltijos šalyse jums reikia Smart-ID arba Mobile-ID, o Lenkijoje el. pašto adreso.
Norėdami užsiregistruoti kaip klientas, atlikite šiuos paprastus veiksmus:
1. Atidarykite Eleport registracijos nuorodą: Eleport – Registracija.
2. Susikurkite vartotojo paskyrą naudodami Smart-ID, Mobile-ID arba el. pašto adresą.
3. Užsisakykite įkrovimo kortelę ar raktų pakabuko žetoną, jei kiltų problemų su mobiliuoju telefonu (pvz., ribotas tinklo ryšys, mažai akumuliatoriaus – nėra Lenkijoje).
4. Perskaitykite mūsų „Bendras įkrovimo paslaugų sąlygas“ ir „Privatumo politiką“ ir sutikite su jomis.
5. Baltijos šalių naudotojai turi perskaityti sutartį ir ją pasirašyti skaitmeniniu būdu.
6. Įveskite savo mokėjimo kortelės duomenis ir sveikiname – jūsų paskyra sukurta.
Taip. Norėdami užregistruoti įmonės paskyrą, atlikite tuos pačius veiksmus kaip ir privačios paskyros atveju. Jei duomenys teisingi, jūsų paskyra bus aktyvuota iš karto.
Lenkijos naudotojai turi užpildyti įmonės duomenis, tokius kaip PVM kodas, įmonės adresas ir kt. Įsitikinkite, kad užpildėte visus reikalingus laukus, kad sąskaitos būtų tinkamai išrašytos.
Jei negalite užregistruoti įmonės (Baltijos šalių vartotojams), labiausiai tikėtinos priežastys yra:
1. Jūs neturite teisės atstovauti įmonei.
2. Jūs neturite išimtinės teisės* atstovauti įmonei.
*Įmonė gali turėti specialias atstovavimo sąlygas, kurios automatiškai neleidžia užsiregistruoti mūsų platformoje.
Norėdami išspręsti šias problemas, peržiūrėkite savo verslo duomenis e-Verslo registre ir pakeiskite atstovavimo teisę. Arba susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba, ir mes surasime sprendimą jūsų verslo paskyros registracijai.
Susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba, ir mes surasime sprendimą jūsų verslo paskyros registracijai. (dažniausiai sutartį siunčiame el. paštu ir paskyrą sukuriame rankiniu būdu).
Šiuo metu registracijos proceso metu negalite matyti pasirašytos sutarties. Jei norite gauti pasirašytos sutarties kopiją, prašome susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba.
RFID įkrovimo kortelę arba raktų pakabuko žetoną galite užsisakyti prisijungę prie savo paskyros ir pasirinkę „Užsisakyti priedą“. Šiuo metu paslauga prieinama tik Baltijos šalyse.
Galite pasirinkti, kiek vienetų užsisakyti – apgalvokite, kiek jums reikės.
Prašome pateikti prašymą ištrinti paskyrą ir duomenis per kontaktinę formą (https://eleport.lt/kontaktai/) arba siųsti el. laišką mūsų klientų aptarnavimo tarnybai (abi@eleport.ee arba pagalba@eleport.lt). Mūsų pagalbos komanda susisieks su jumis, kad patvirtintų paskyros ištrynimą ir, jei reikia, RFID kortelių bei raktų pakabukų išjungimą.
Jūsų sutartis bus nutraukta, RFID kortelės uždarytos, o jūsų vartotojo paskyros duomenys ištrinti. Duomenys, susiję su jūsų sutartimi, sandoriais ir sąskaitomis, bus saugomi pagal vietinius apskaitos įstatymus.
Pastaba: paskyrą galite uždaryti tik tada, kai nėra vykstančios įkrovimo sesijos ir kai visi neapmokėti mokesčiai yra sumokėti.
Eleport arba Eleport Polska programą galite atsisiųsti iš „App Store“ arba „Google Play Store“.
Atidarykite programą ir paspauskite „Profilis“. Tada spustelėkite mygtuką „Prisijungti“, kad prisijungtumėte.
Mobiliąja programa galima naudotis įkrovimui. Norėdami gauti įkrovimo instrukcijas, žiūrėkite programos vadovus čia: Android ir iOS.
Pastaba: Tik prisijungę vartotojai gali naudotis mobiliąja programa įkrovimui. Norint prisijungti, būtina išankstinė registracija. Registruotis galite čia.
Pastaba: Norėdami užsiregistruoti, jums reikia Estijos, Latvijos arba Lietuvos asmens kodo ir Smart-ID arba Mobile-ID.
Jei Mobile-ID neveikia, patikrinkite šiuos dalykus:
1. Ar turite Mobile-ID?
2. Jei ne, sukurkite savo Mobile-ID arba naudokite kitą autentifikavimo metodą prisijungimui.
3. Ar jūsų Mobile-ID aktyvus?
4. Atnaujinkite savo Mobile-ID ir pabandykite prisijungti dar kartą.
5. Ar įvesti duomenys teisingi?
Patikrinkite, ar ankstesniame žingsnyje pasirinkta šalis ir ar visi įvesti duomenys yra tikslūs.
Kartais reikia šiek tiek palaukti, kol įkrovikliai atsiras žemėlapyje. Jei įkroviklių nematote per 3 minutes, patikrinkite savo įrenginio tinklo ryšį ir palaukite, kol įkrovikliai pasirodys.
Įsitikinkite, kad jūsų įrenginyje yra atsisiųsta „Google Maps“ programa. Programą galite atsisiųsti iš „App Store“ arba „Google Play Store“.
Atidarykite Eleport programą ir prisijunkite. Eikite į meniu ir pasirinkite „Sandoriai“. Ten galite pamatyti visus savo ankstesnius sandorius, įskaitant sandorius, atliktus tiek su mobiliąja programa, tiek su įkrovimo kortele (RFID kortele).
Jei pradedate įkrovimą naudodamiesi programa ir pastebite, kad įkrovimas neprasidėjo, įsitikinkite, kad pasirinkote teisingą įkrovimo lizdą.
Deja, nėra galimybės matyti ankstesnių sandorių, atliktų naudojantis mūsų Vienkartinio mokėjimo portalu.
Jei naudojatės mūsų Vienkartinio mokėjimo portalu, iškart po įkrovimo matysite įkrovimo santrauką, o sąskaita bus išsiųsta į el. pašto adresą, kurį nurodėte kaip kontaktinę informaciją.
Rekomenduojame užsiregistruoti kaip klientui. Būdamas klientas, galite naudotis Eleport mobiliąja programa įkrovimui. Ten matysite visas Eleport įkrovimo vietas ir stebėsite visus savo ankstesnius sandorius. Registruotis galite čia.
Jei nenorite ar negalite užsiregistruoti paskyros, galite naudotis mūsų Vienkartinio mokėjimo portalu įkrovimui. Jums tereikia pasirinkti vietą ir jungiklį bei pridėti galiojančią mokėjimo kortelę. Taip pat galite nuskaityti įkroviklio QR kodą, kuris automatiškai nukreips jus į mūsų Vienkartinio mokėjimo portalą.
Kita galimybė yra nuskaityti QR kodą nuo įkroviklio, kuris automatiškai nukreips jus į SPP puslapį.
Rekomenduojame užsiregistruoti kaip klientui. Būdamas klientas, galite naudotis Eleport mobiliąja programa įkrovimui. Ten matysite visas Eleport įkrovimo vietas ir stebėsite visus savo ankstesnius sandorius. Registruotis galite čia.
Jei nenorite ar negalite užsiregistruoti paskyros, galite naudotis mūsų Vienkartinio mokėjimo portalu įkrovimui. Jums tereikia pasirinkti vietą ir jungiklį bei pridėti galiojančią mokėjimo kortelę. Taip pat galite nuskaityti įkroviklio QR kodą, kuris automatiškai nukreips jus į mūsų Vienkartinio mokėjimo portalą.
Kita galimybė yra nuskaityti QR kodą nuo įkroviklio, kuris automatiškai nukreips jus į SPP puslapį.
Atsisiųskite Eleport mobiliąją programą iš „App Store“ arba „Google Play Store“. Atidarykite programą ir eikite į žemėlapio rodinį. Dabar galite matyti visas Eleport įkrovimo vietas.
Šie veiksniai gali turėti įtakos jūsų EV įkrovimo greičiui:
– Akumuliatoriaus temperatūra
– Akumuliatoriaus įkrovos lygis
– Įkroviklio galia
Akumuliatoriaus temperatūra:
Jei pastebite, kad įkrovimo greitis yra lėtesnis nei įprastai, atkreipkite dėmesį į išorės temperatūrą ir ar anksčiau naudojote greitąjį įkrovimą. Kiekvienas greitas įkrovimas padidina akumuliatoriaus temperatūrą. Jei akumuliatorius nepakankamai atvėso arba jei dažnai naudojote greitą įkrovimą, automobilis gali pradėti riboti įkrovimo galią siekiant apsaugoti save. Vienintelė išeitis šiuo atveju – padaryti pertrauką įkrovimui, kad akumuliatorius atvėstų.
Maža akumuliatoriaus temperatūra taip pat turi įtakos įkrovimo pajėgumui, o tai ypač dažna problema mūsų klimate. Kad automobilis būtų įkraunamas pagal nurodytą greitį, akumuliatoriaus temperatūra paprastai turi būti 20°C arba aukštesnė.
Akumuliatoriaus įkrovos lygis:
Bendra taisyklė EV yra ta, kad kuo tuštesnis akumuliatorius, tuo didesnę įkrovimo galią jis gali priimti. Akumuliatoriaus įkrovos lygis, kurio įkrovimo galia mažiausia, yra 80-100%. Todėl, jei jūsų akumuliatoriaus įkrovos lygis jau yra virš 80%, galite tikėtis mažesnės įkrovimo galios, ir tai yra visiškai normalu.
Toliau pateiktoje diagramoje parodyta, kaip įkrovimo galios pajėgumas keičiasi priklausomai nuo akumuliatoriaus įkrovos lygio (akumuliatoriaus lygis % rodomas ant x ašies, o akumuliatoriaus galia ant y ašies): Įkroviklio pajėgumas
Rinkoje yra daugybė elektromobilių įkroviklių, o jų galimybės skirstomos į keturias pagrindines kategorijas. Toliau pateiktoje lentelėje nurodoma tipiška galia, naudojimas ir įkrovimo laikas šiems tipams:
Tipas | Galia | Tipinis naudojimas | Įkrovimo laikas* |
Lėtas (AC) | 2-7 kW | Įkrovimas iš namų lizdo | 8-29 val. |
Standartinis arba pusiau greitas | 11-24 kW | Įkrovimas iš namų įkroviklio | 2,5-5 val. |
Greitas (DC) | 50-100 kW | Vieši įkrovikliai | 0,5-1,5 val. |
Ultra greitas (DC) | > 100 kW | Vieši įkrovikliai kelio pakraštyje | < 20 min |
*Įkrovimo laikas nurodytas 58,8 kWh talpos baterijoms, kurios yra vidutinio dydžio elektromobilių baterijos (šaltinis: http://ev-database.org/ ).
Kalbant apie kintamosios srovės arba AC įkroviklius, būtina atkreipti dėmesį į automobilio integruoto įkroviklio pajėgumą.
Įkrovimas baigiasi automatiškai, kai transporto priemonės įkrovos lygis pasiekia 100%. Tačiau jūs turite atlaisvinti kabelį ir stovėjimo vietą, kad kiti galėtų ja pasinaudoti, kai jūsų automobilis bus visiškai įkrautas.
Kito EV įkrovimas gali būti sustabdytas tik tada, kai jo baterijos įkrovos lygis pasiekė daugiau nei 90%. Jei sustabdysite įkrovimą esant mažesniam nei 90% lygiui, būsime priversti laikinai užblokuoti jūsų paskyrą.
Kai kurie įkrovikliai leidžia vienu metu įkrauti kelis automobilius. Tai priklausys nuo įkroviklio modelio. Eleport programėlėje galite matyti, ar jūsų pasirinktas įkrovimo jungiklis yra prieinamas.
Taip, galite įkrauti visuose Eleport įkrovimo taškuose, visose vietose, kuriose veikiame, naudodamiesi tiek programėle, tiek įkrovimo kortele.
Šiame straipsnyje aptarsime keletą pagrindinių dalykų, kuriuos EV su CCS įkrovimo lizdu savininkai turi žinoti. Tai informacija, kurios netgi automobilių technikai gali nežinoti.
Jei įvyksta klaida, kabelį visada reikia atjungti:
Kiekvieną kartą, kai įkroviklis rodo klaidos pranešimą, CCS kabelis turi būti atjungtas nuo automobilio ir vėl prijungtas.
Sunkūs kabeliai:
CCS įkrovimo standartas leidžia labai greitai įkrauti, tačiau šis pranašumas taip pat turi tam tikrų trūkumų. Kad būtų galima greitai įkrauti, įkrovimo kabelis turi atlaikyti dideles galias. Todėl kabeliai yra labai sunkūs ir nepatogūs. Sunkūs ir dideli kabeliai gali lengviau atsipalaiduoti arba iškristi iš įkrovimo jungties, o tai trukdo efektyviam įkrovimui. Jei taip nutinka, įkroviklis jaučia, kad kontaktas nėra pakankamas, ir siunčia klaidos pranešimą arba išvis nepradeda įkrovimo.
Norėdami to išvengti, prijungdami kabelį visada laikykite jį prie automobilio tol, kol pajusite, kad jis užfiksuotas. Atkreipkite dėmesį: kai kurios įkrovimo stotelės neužfiksuoja kabelio, kol jo neautorizavote.
Taip išvengsite problemų, kai kabelis iškrenta.
Kita vertus, kartais kabelis gali būti prijungtas taip stipriai, kad jo nepavyksta ištraukti (atrodys, kad kabelis užfiksuotas, nors taip nėra).
Jei turite šią problemą, šiek tiek pakelkite kabelį, kad sumažintumėte įtampą, tada pabandykite jį ištraukti.
Kabelis visada užrakinamas automobilyje:
Nors CHAdeMO įkrovimo jungtį užfiksuoja įkroviklis, CCS standarte yra atvirkščiai. Be išimties, įkrovimo kabelį visada užfiksuoja automobilis. Todėl, jei kyla sunkumų atrakinti įkrovimo kabelį, skaitykite kitą skyrių pavadinimu „Įkrovimo kabelis yra užrakintas ir aš negaliu jo ištraukti“, kad suprastumėte, kaip jį atrakinti pagal jūsų EV tipą.
Įkrovimo kabelis yra užrakintas ir aš negaliu jo ištraukti:
CCS, Type 2 ir Type 1 standartiniai jungtys Su šiais įkrovimo kabeliais kabelį visada užrakina automobilis. Todėl, norėdami atrakinti įkrovimo kabelį, jį turi atrakinti automobilis. Dažniausiai tai galima padaryti paspaudžiant automobilio rakto durų atrakinimo mygtuką 2-3 kartus. Štai specifinės instrukcijos įvairiems automobilių prekių ženklams:
Volkswagen, Škoda, Audi: Paspauskite durų atrakinimo mygtuką 2 kartus arba palaukite 5 min.
Opel Ampera-e: Laikykite nuspaustą įkrovimo angos užrakto mygtuką automobilio rakte.
Tesla: Išjunkite kabelį per automobilio vidinį ekraną. Ekstremaliu atveju naudokite avarinį jungiklį, esantį kairėje bagažinės pusėje.
Citroen, Peugeot, Opel: Kabelis turėtų automatiškai atrakinti. Jei taip neįvyksta, paspauskite durų atrakinimo mygtuką 2-3 kartus.
Renault, Nissan: Naudokite įkrovimo angos atidarymo mygtuką, esantį kairėje prietaisų skydo pusėje automobilyje, kad atrakintumėte kabelį.
Hyundai, Kia: Paspauskite durų atrakinimo mygtuką automobilio rakte.
CHAdeMO jungtys Įsitikinkite, kad įkrovimas baigtas.
Kabelis atsirakina automatiškai. Tačiau, jei taip neatsitinka, tai reiškia, kad užrakto mechanizmas yra įstrigęs. Technikas turi atvykti į vietą ir rankiniu būdu atrakinti kabelį.
Jei tai įvyksta, pirmiausia įsitikinkite, kad jūsų automobilis neturi nustatytos baterijos įkrovimo lygio ribos. Jei turi, ši riba paprastai būna nustatyta taip, kad įkrovimas automatiškai sustoja ties 80% ar 90%, tačiau ji gali būti nustatyta ir ties 50%.
Jei tai nėra problema, kita vieta, kurią reikia patikrinti, yra išmanioji įkrovimo programa, valdanti įkrovimą (pvz., Gridio), ar ji nesustabdė įkrovimo už jus.
Gali būti, kad įkrovimas buvo nutrauktas dėl klaidos. Jei taip atsitiko, deja, vienintelė galimybė yra pradėti įkrovimo procesą iš naujo.
Pastaba: Jei tai atsitinka ir jūs kraunatės su CCS kabeliu, kabelis turi būti fiziškai atjungtas ir vėl prijungtas.
Jei įtariate, kad kažkas nutraukė jūsų įkrovimą, susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba.
Jei jūsų įkrovimo informacija nerodoma įkroviklio ekrane, atjunkite kabelį, palaukite keletą akimirkų ir tada patikrinkite, ar informacija pasirodo ekrane. Jei ne, paspauskite mygtuką „Avarinis sustabdymas“ ir patikrinkite dar kartą.
Jei įkrovimo informacijos pasirinkimas nepasirodo ekrane po šių veiksmų, prašome susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo tarnyba.
Pastaba: Kito asmens įkrovimo pertraukimas yra griežtai draudžiamas!
Jei įkroviklio ekrane rodomi žodžiai „Visos jungtys užimtos“, nors matote, kad šiuo metu nėra prijungtų ir įkraunamų EV, paspauskite mygtuką „Avarinis sustabdymas“ ir nedelsdami jį išjunkite.
Dabar ekrane turėtų pasirodyti įkrovimo informacija, ir galite pradėti įkrovimą.
Prieš pastatydami savo EV prie mūsų įkroviklio, įsitikinkite, kad yra pakankamai vietos kitiems įkrauti. Jei jūsų pastatytas automobilis užblokuos priėjimą prie įkrovimo stotelės, būsime priversti perkelti transporto priemonę ir jums bus išrašyta bauda. Atkreipkite dėmesį į stovėjimo tvarką konkrečioje įkrovimo stotelėje, nes ne visi įkrovikliai leidžia nemokamai stovėti.
Privatūs klientai:
Estijoje atsiskaitymas vyksta apie 10-ąją mėnesio dieną, automatiškai išrašant sąskaitą pagal ankstesnio mėnesio suvartojimą. Atsiskaitymo datos gali skirtis kitose rinkose.
Verslo klientai:
Atsiskaitymas vyksta kitų mėnesio pradžioje, išrašant sąskaitą pagal ankstesnio mėnesio suvartojimą.
Estijoje tai yra 10 dieną. Jei kitose šalyse yra kitos datos, jos turėtų būti nurodytos. Arba visur turėtume turėti tą pačią datą.
Galite patikrinti, ar kortelių skaitytuvas veikia, perbraukdami kortele. Jei išgirstate pyptelėjimą, tai reiškia, kad kortelių skaitytuvas veikia ir problema yra kitur. Jei kortelių skaitytuvas išvis nepypteli, susisiekite su technine pagalba.
Jei ekrane rodoma informacija „Kortelė atmesta“, yra dvi galimybės:
1. Kortelė nėra susieta su jūsų paskyra;
2. Įkroviklis neprisijungęs prie tinklo.
Abiem atvejais kreipkitės į klientų aptarnavimo tarnybą.
Mygtukas „Avarinis sustabdymas“ turi būti naudojamas tik esant avarinei situacijai. Norėdami užbaigti įkrovimą, naudokitės programėle arba savo RFID kortele/žetonu.
Jei ši taisyklė nebus laikomasi, atitinkama paskyra bus laikinai užblokuota.